Alle kan deltage til MotionsCross – uanset hvilket hold, vil der være træning som blevet tilpasset netop DIT niveau.

Hvad er MotionsCross?

MotionsCross er et nyt tilbud som Hadsund Hallerne udbyder.
Vi har valgt opgradere det tilbud vi havde for at give vores brugere et bedre alternativ til at holde sig i gang og få noget motion.
Tilbuddet tager højde for de retningslinjer som vi efterlever grundet Covid-19, og samtidig er tilbuddet kommet da vi har haft vores kære instruktør Maj-Britt på uddannelse. Den nye viden glæder hun sig til at sætte i spil gennem MotionsCross.
Vores holdtræning vil ligeledes vokse fra 2 hold til 4 hold. Disse fordeler sig på mandag og onsdag.

Træningstider

Mandag: kl. 10.00 – 11.00 (Hal D) *HverdagsCross*
Mandag:  kl. 15.00 – 16.00 (Hal D) *MixCross*
Mandag: kl 20.00 – 21.00 (Hal D) *TempoCross*
Onsdag: kl. 10.30 – 11.30 (Hal D) *FlexiCross*
Onsdag: kl. 16.15 – 17.15 (Hal C) *PulsCross*

Pris

Kr. 250,-/måned:
For dette beløb er der fri adgang til holdtræning såvel som motionscentret

OBS: Betaling foregår ved instruktøren eller halinspektøren enten kontant eller via MobilePay.

Instruktører

Maj-Britt Kristiansen

Andreea Cristina Enache

Holdbeskrivelser

HverdagsCross – med udgangspunkt i dagligdagsbevægelser, træner vi med fx elastik og redondobolde for at gøre kroppen stærk til hverdagen. Det vil sige at der trænes styrke, balance og stabilitet. Træningen foregår i et stille og roligt tempo, hvor der er tid til at fokusere på at udføre de enkelte øvelser korrekt. Vi kommer omkring hele kroppen i løbet af en time. Træningen er gavnlig for alle uanset alder og niveau og kan tilpasses til den enkelte deltager.

TempoCross – er til dig som gerne vil have trænet kroppens store muskelgrupper igennem en række kropsøvelser som kombinerer bl. a. styrke og hastighed med balance og smidighed.
ADVARSEL: Det vil give høj puls og højt humør 😉 – også er det stærkt vanedannede 😝

PulsCross – er for dem som kan lide træning med fart på. Vi træner hele kroppen funktionelt med en blanding af kropsvægtøvelser og øvelser med bl.a. håndvægte, barbells og kettlebells. Vi udfordrer kroppen med intense arbejdsintervaller og korte pauser mellem arbejdsintervallerne, så vi får både trænet styrke og får pulsen op.

FlexiCross – er for dem som vil træne deres mobilitet, fleksibilitet og balance. Træningen foregår i et roligt tempo med fokus på at få vores led ud i yderstillinger og derved opbygge større mobilitet og fleksibilitet, som kommer os til gavn i hverdagen.  Træningen er bygget op om en blanding af øvelser fra bl.a. yoga, pilates og øvelser med små håndvægte. Træningen bliver tilpasset den enkelte deltagers niveau og udfordringer.

MixCross – er en god blanding af øvelser der træner vores kondition, styrke, stabilitet, mobilitet/fleksibilitet og balance. Træningen vil typisk være stationstræning, som vi kender det fra cirkeltræning, med skiftevis arbejdsinterval og pause, hvor man skifter til ny øvelse. En god omgang helkropstræning der er mindre intenst end Pulscross, men stadig tempofyldt.